Profesorado e alumnado concentrouse nos centros de secundaria contra as reválidas e a LOMCE


Profesorado e alumnado de secundaria de toda Galiza concentrouse hoxe, xoves, durante a hora do recreo, nos centros de ensino para manifestar o seu máis rotundo rexeitamento ás reválidas e á LOMCE. Unhas probas- as de ESO e bacharelato- que comezarán a realizarse en 2017 e que será imprescindíbel superar para conseguir os títulos de graduado en ESO e de bacharel a partir de 2018. Probas que, en todo caso, substituirán xa este curso as actuais PAU, sen que o alumnado saiba, a esta altura, en que van consistir o seu deseño, cando delas depende o seu futuro.







As protestas insírense na campaña de mobilizacións que vén desenvolvendo a Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público desde que se coñeceu o contido da LOMCE. Mobilizacións que a plataforma xa avanzou que continuarán até que consiga que as reválidas e a LOMCE desaparezan de todos os textos legais e que, neste primeiro calendario que coincide co inicio do curso, se completarán coa paralización do ensino con concentracións o vindeiro día 26 de outubro, ás 19:00 horas, nas sete cidades, e ás 20:00 horas en Carballo e Cee.

O portavoz da PGDEP, Anxo Louzao, que participou na concentración convocada no IES compostelán Rosalía de Castro, amosou a súa preocupación porque a estas alturas o conselleiro de Educación “non asuma a súa responsabilidade, como máxima autoridade educativa na Galiza, e que chegue mesmo a  afirmar que non hai por que estar preocupados porque a reválida será moi semellante á actual selectividade”. 

Afirmacións que Louzao considerou “un acto de insensatez e inconsciencia”, xa que no decreto aprobado o 30 de xullo a administración central dáse de prazo até o 30 de novembro para presentar o deseño, características e contido das futuras reválidas de ESO e de segundo de bacharelato. “Reválidas que van ser determinantes para a consecución dos títulos respectivos porque sen aprobalas non se vai ter nin o graduado en educación secundaria nin o título de bacharel”, denunciou.

Con todo, matizou que para este curso non terán valor académico pero si para 2018 e, alertou de que en todo caso, xa van substituír a selectividade este curso, co que “o alumnado xógase o seu futuro académico cunha probas que non sabe en que van consistir” .

Sistema máis competitivo, clasista, segregador e centralista

Lembrou que coas reválidas o PP “retoma un modelo do franquismo para uniformizar e centralizar o sistema educativo, españolizándoo aínda máis”, na medida en que o seu deseño e contido vai ser elaborado a nivel central e que, por tanto, “todo o que nos conforma como pobo, a nosa cultura, a nosa historia e a nosa xeografía, non vai ter cabida nesas probas”. 

Advertiu que afianza no sistema educativo os principios do neoliberalismo, introducindo a competitividade como valor, ao só considerar certas áreas do coñecemento e do saber desbotando outras. “Todo o que teña que ver co ámbito artístico, musical, todo o que ten que ver coa formación integral do alumno está desbotado destas probas. Serán probas que tratarán ao alumnado sen considerar que o ensino ten unha parte que debe ser personalizada e individualizada e que aínda que teña uns obxectivos en común ten que ter en conta o contexto socioeconómico e cultural de cada un dos alumnos e alumnas”.

A este respecto, denunciou a concepción clasista e elitista que o PP ten do sistema educativo e que as reválidas serán un medio para apuntalar máis a estratificación social, vulnerando o dereito do alumnado á igualdade de oportunidades. “O alumnado de familias con máis poder adquisitivo e dun ámbito familiar máis motivado sempre vai ter máis recursos para triunfar do punto de vista escolar. Poderán ter reforzo mediante clases particulares para aquelas materias e áreas de coñecemento que van ser motivo de valoración nestas probas e, por tanto, xogarán con maiores avantaxes”. 

Tamén considerou que supoñen unha desconfianza e desautorización ao profesorado na medida en que este acabará sendo un simples preparador das reválidas, como se de clases particulares se tratase “porque o seu único fin vai ser procurar que se aprobe un exame”.

Ademais asegurou que pretenden conformar rankings de centros segundo os resultados destas probas, sen considerar nin o tipo de alumnado, nin os recursos, nin os medios que ten o propio centro. 

Por iso concluíu que o máis razoábel sería, como mínimo, a paralización da LOMCE e das reválidas e continuar coas actuais probas de acceso á Universidade (PAU), tendo en conta que até o segundo trimestre nin se saberá en que van consistir estes exames.