A
Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público manifestouse esta mañá,
xunto con nais, pais, alumnado e profesorado dos centros afectados,
contra o peche de centros docentes e a redución do profesorado que
pretende acometer a Consellaría de Educación no remate do presente curso
escolar.
Ao remate da concentración deron lectura a un
manifesto no que se denuncia a actuación da Consellaría de Educación, que
anunciou, aproveitando o remate do curso escolar, a súa decisión de pechar
centros como o CEIP Emilio Navasqües en Cruceiro do Ro (Outes), o CPI Monte
Caxado das Pontes e a oferta da ESO no CPI Tomás de Lemos de Ribadavia ou no
CPI da Ribeira no Porriño.
Xunto a isto denunciaron tamén a decisión da
consellaría de eliminar 10 postos de traballo no IES de Celanova, un número que vai aumentando
cada día, segundo informan desde diferentes centros
educativos, aos que Inspección Educativa lles está a comunicar novas
supresións no número de docentes cos que
van poder contar para o vindeiro curso escolar.
A este respecto, o portavoz da PGDEP e
secretario nacional da CIG-Ensino, Suso Bermello, denunciou que esta redución
de postos de traballo “empeora novamente as condicións de traballo do
profesorado galego mais que tamén incide especialmente na calidade da oferta
educativa, xa que desatende o apoio a alumnado con necesidades específicas de
apoio educativo, amplía as ratios e impide os desdobres en determinadas
materias”.
Bermello asegurou que estes peches e
reducións de persoal forman parte da “política de desgaste contra o ensino
público” que o goberno do Partido Popular na Xunta vén practicando desde o ano
2009, levando a unha redución importante de aulas e docentes en todos estes
anos. Unha política que, dixo, “parte da visión
neoliberal de que a educación é un gasto e non un investimento”. Unha política
do PP que leva a que, “mentres se baleiran aulas e pupitres no ensino público,
mentres se reduce a oferta pública nas vilas e no medio rural, mentres nos
ámbitos urbanos se aumentan as ratios nas aulas; as subvencións ao ensino concertado medran cada curso,
incrementando aulas e mantendo o financiamento a centros que segregan o
alumnado por cuestión de xénero”.
Escurantismo
e “talante autoritario”
Á esta visión “mercantilista” engadiu o
“talante autoritario” dos responsábeis da consellaría por teren enviado “os
seus homes de negro, na véspera de acabar o curso escolar, aos centros
afectados ou simplemente os chamaran por teléfono”.
Bermello denunciou o escurantismo e a falta
de negociación previa, dunha decisión que se comunicou cando os centros xa
pecharan a matrícula para o curso seguinte, as familias xa tiñan as súas
decisións tomadas e o profesorado xa non tiñan marxe de manobra para poder
tomar decisións sobre posíbeis cambios de destino.
Lembrou que a PGDEP sempre se opuxo a
calquera recorte educativo e denunciou as formas da consellaría de Educación. A
este respecto preguntouse “que modelo de educación pode defenderse desde unha
Consellaría onde os seus máximos responsábeis toman decisións unilaterais, sen
consultar e negociar coa comunidade educativa” e que clase de convivencia “pode
predicar un goberno que actúa ás costas dos centros, as familias e o
profesorado”.
Preguntas as que el mesmo respostou
asegurando que “quen fixo e quen aplica a LOMCE ten bastante claro como quere
facer as cousas: coa imposición e a calculadora coa que só sabe restar
investimentos”.
Fernado Lacaci, da federación de ANPAS de
Compostela e membro da Plataforma Galega , proclamou que un colexio “non
é un establecemento económico”, advertiu de que “un lugar que non teña
centros escolares esmorece e morre, perde habitantes e perde ilusión,
perde
tecido comercial e perde futuro”. Denunciou
que ese é o deseño que a actual Xunta de Galiza está a
facer para o noso mapa educativo, o “dun grande ermo onde nada medre
agás, por
suposto, o negocio privado do ensino, apoiado polas actuais autoridades
educativas a través do incremento permanente da vía dos
convenios con empresas privadas, mentres se eliminan prazas públicas
para poder
crear mercado, comerciando cos dereitos da xuventude e coas súas
posibilidades
de mellora no futuro”.
Por iso rexeitou, en nome da Plataforma
Galega en defensa do Ensino Público, “calquera recorte, calquera peche”
entendendo que “antes de tocar unha soa praza pública, antes de reordenar nin o
primeiro pupitre, haberá que acabar coa privatización encuberta do ensino,
haberá que rematar co ensino concertado, coas súas prebendas e coas manobras
oficiais para beneficialo”.
A PGDEP reclamou do conselleiro que “saia do búnker
no que converteu esa Consellaría” e que fale coas persoas afectadas, co
profesorado, as organizacións sindicais, as familias, as ANPAS e os concellos.