Imos á folga para
amosar o seu total rexeitamento a unha lei reaccionaria, españolizadora,
privatizadora, clasista, antipedagóxica, antidemocrática e confesional, que
liquida a igualdade de oportunidades e expulsa do ensino os sectores sociais máis desfavorecidos da sociedade.
Trátase dunha lei
que pretende trasladar ao ensino público un modelo neoliberal e que afonda nas
diferenzas sociais no canto de contribuír a que todas e todos teñamos acceso en
igualdade de condicións a unha educación pública de calidade.
É un anteproxecto recentralizador
e españolizador que lle facilita ao alumnado, se é necesario, a matriculación
nun centro privado, pagado por todos e todas nós, para evitar a súa
escolarización no noso idioma. Procura o máximo control dos contidos a través
do Goberno central, uniformiza mediante as reválidas e impón un modelo lingüístico que elimina o ensino en
galego e invade as cativas competencias que temos coa intención de afastar
totalmente o ensino da nosa realidade social, histórica, cultural e
lingüística.
Repercutirá
negativamente no ensino público e fortalecerá, pola contra, o ensino privado
concertado que se verá favorecido coa creación de centros de excelencia,
mediante a selección do alumnado.
Blíndanse os concertos económicos cos centros privados, mesmo con aqueles que
segregan o alumnado por razón de xénero, malia existir sentenzas que ditaminan
a súa ilegalidade.
Unha vez máis,
estamos ante contrarreforma que reforza a confesionalidade e impide o ensino
laico. O anteproxecto mantén o ensino da relixión no currículo escolar, contemplando
unha materia alternativa en Primaria e na ESO, que computarán no expediente
académico, converténdose así nun efecto chamada para que o alumnado se
matricule en relixión. No Bacharelato, a
materia de Relixión ten a consideración de materia específica, isto é, está
situada entre as que o alumnado cursará un máximo de 3 e un mínimo de 2.
É un anteproxecto
profundamente antidemocrático, que traslada o sistema de xestión empresarial ao
ensino. Elimina o Consello Escolar como órgano de goberno. A dirección será imposta
pola administración e terá plenos poderes para tomar unilateralmente decisións
de transcendental importancia para os centros e para propor ou rexeitar o
profesorado que sexa proposto pola
administración.
Liquida a igualdade
de oportunidades, ao impor un sistema de continuas barreiras selectivas para
que só unha minoría acceda aos estudos postobrigatorios e universitarios. É
unha lei elitista, clasista e segregadora, xa que estabelece reválidas para
poder acceder á titulación correspondente en 4 de ESO e en Bacharelato. Impón
un sistema máis selectivo mediante itinerarios que condenan, prematuramente, o
alumnado a optar a titulacións diferentes no ensino obrigatorio,
condicionando de maneira temperá o seu futuro académico e laboral.
Pretende crear,
mediante os programas de calidade e especialización curricular, diferentes
categorías de centros e atender, con máis recursos e medios, aqueles que mellor
resultados acaden, previa selección do alumnado, no lugar de procurar que todos
os centros conten cos recursos necesarios para que todos e todas, con
independencia da súa procedencia social ou xeográfica, reciban unha formación de calidade.
Este anteproxecto
de lei desautoriza, desconfía e xerarquiza o profesorado. É profundamente antipedagóxico,
xa que a consecución da titulación do alumnado vai depender do resultado
azaroso dunha única proba ao rematar o ensino obrigatorio e postobrigatorio. A
isto hai que lle engadir a desvalorización da Formación Profesional e o desvío
do alumnado cara a unha FP Básica, que nin sequera conduce á mínima titulación,
baixo a escusa de favorecer a empregabilidade.
É unha anteproxecto
que reflicte as posicións ideolóxicas máis extremas e reaccionarias do PP. Un
anteproxecto de lei ao servizo da patronal do ensino privado concertado e da
mercantilización da educación que confirma os actuais concertos educativos,
legaliza os centros que segregan alumnado por razón de sexo, facilita a
planificación escolar en función do ensino concertado, reproduce un sistema
xerárquico e empresarial para o
funcionamento dos centros, impide o acceso das clases populares á educación e
impón unha educación baseada na competitividade, na exclusión social e na
desigualdade, e non nun ensino equitativo, inclusivo e integral, cuxo obxectivo
principal debe ser a formación de persoas críticas e responsábeis.
Por todos estes
motivos, porque significa un retroceso de décadas e porque elimina a igualdade
de oportunidades, volvendo a unha sociedade na que o valor das persoas está en
función do que posúen e na que o futuro depende de onde e en que familia se
nace, a Plataforma Galega para a Defensa do Ensino Público chama e participará
activamente na folga do día 9 para exixir a retirada desta lei e procurar un ensino
público galego, laico e democrático.