A falta profesorado nos centros, a masificación das aulas, a perda de
peso do galego como lingua vehicular do ensino e a actitude autoritaria
do conselleiro volven caracterizar, segundo indicou Anxo Louzao, en
representación da Plataforma, o inicio da actividade lectiva. “Temos
unha Consellaría ao servizo dos intereses da patronal do ensino privado e
concertado, maioritariamente confesional, en detrimento do público”,
dixo. Só así se entende o peche de 48 unidades e 13 centros no ensino
público mentres se abren 26 novas unidades no ensino concertado, ao que
a Xunta destinou máis de 1.000 millóns de euros en catros anos mentres
reducía en 181 millóns de euros os orzamentos de Educación.
A
Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público esixe o cese dos recortes
cos que a Consellaría volve castigar o ensino público e a derrogación
da LOMCE e do Decreto do Plurilingüísmo. Anxo Louzao referiuse ao caos e
ao desorde que está a provocar aplicación da LOMCE ao non levar parella
a normativa que a ten que desenvolver e lembrou que até os meses de
verán a Consellaría non publicou os currículos e o deseño das novas das
materias. “A aposta pola confesionalidade ponse de manifesto na decisión
da Consellaría de impedir que os centros impartan no Bacharelato
materias dunha hora semanal, o que condena o alumnado a ter que cursar
Relixión por non ter alternativa”, explicou.
En representación do
alumnado, Artai Fernández denunciou a falta de prazas no ensino público,
nomeadamente na FP, e a suba das taxas. Lembrou que as bolsas, en lugar
de cumprir a función de garantir o acceso ao ensino de todo o alumnado,
seguen premiando aos estudantes con mellores notas. Tamén en
representación das familias José Bustela, manifestou que o 40% das
familias non van ter acceso a ningunha axuda para os libros de texto e
que a maioría terán que seguir soportando o custe de servizos como o de
comedor e transporte escolar.
Segundo a Plataforma, máis de 300
centros continúan sen a dotación de profesorado necesario e máis de 200
unidades superan o número de alumnos e alumnas por aula que establece a
rateo. “Incumpren a lei que eles mesmos aproban, non de xeito
excepcional, como xeneralidade, minguando a calidade e negando unha
atención educativa adecuada ao alumnado con necesidades educativas
especiais”, explicou Louzao. A Plataforma puxo de manifesto que o 60%
dos docentes nomeados como orientadores están a tempo parcial e
comparten centro. En Primaria adxudicoúselles destino provisional a
2.797 mestres e mestras, dos e das que o 15 % son itinerantes (un 22%
máis que o curso pasado), o 8% suprimidos ou desprazados (un 39% máis), o
12% imparte afíns (un 62% máis) e o 42% é persoal interino. Na
adxudicación provisional do profesorado de secundaria, das 3.894 prazas
adxudicadas, 1003 son con materias afíns. Un 35% do profesorado terá
que impartir materias das que non é especialista, nalgúns casos até 5
diferentes. Nos últimos cinco anos suprimíronse 3000 postos docentes,
xa que mentres se xubilaban máis de 4000 só se convocaban oposicións
para 993 prazas.
A todo isto hai que sumar que o profesorado
continúa cos seus salarios e pagas extras recortadas e soportando
tarefas que non lle corresponden, entre elas, as burocráticas derivadas
da falta de persoal administrativo nos centros. Súmase a toda esta
situación a falta dun plan integral para mellorar os centros, moitos
deles con deficiencias importantes pola súa antigüidade. Por todo isto a
Plataforma xa ten convocada unha concentración o 16 de setembro ás
11:30 horas diante da Consellaría de Educación.
A Plataforma
Galega en Defensa do Ensino Público está integrada pola AS-PG,
CIG-Ensino, BNG, Comités, Agir, Federación Provincial de ANPA de Lugo
(FAPACEL), Liga Estudantil Galega, Federación de ANPA de Compostela,
Federación de ANPA da Costa da Morte, a Federación de ANPA de
Ferrolterra (FEANPAS), Movemento Dezao en Defensa do Ensino Público,
Sindicato de Estudantes, Galiza Nova e a Federación de ANPAS de Centros
de Ensino Público da Comarca Condado Paradanta-Louriña (FANPO).