A Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público rexeitou este martes en
rolda de prensa a proba de avaliación individualizada en 3º de primaria que se
realizará o 27 e 28 de maio e que é o preámbulo das reválidas. A Plataforma vai
desenvolver unha campaña para animar as familias a que desdeñen estas probas
non enviando ese día os seus fillos ou fillas ao centro ou entregando á
dirección un escrito amosando o seu rexeitamento á proba. A Plataforma tamén convoca unha concentración para o 27 de amio ás
11:30 horas diante da Consellaría de Educación.
Na rolda de prensa, Anxo Louzao, lembrou que a
Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público desde o primeiro momento activou
e promoveu todo tipo de accións para combater a LOMCE “consciente de que
estabamos ante unha lei nociva para o ensino público e galego. É unha lei que
impide o dereito á educación de todo o alumnado, que acrecenta a privatización
e a mercantilización da educación, desterra a igualdade de oportunidades,
elimina a xestión democrática dos centros, reforza a confesionalidade, promove
a segregación do alumnado e reincorpora as reválidas do franquismo”, dixo
Louzao.
A Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público
denuncia que a aplicación da LOMCE neste curso foi unha improvisación e un
desatino absoluto que significou un prexuízo para o funcionamento dos centros e
para a calidade do ensino. Tamén critica que a Consellaría de Educación, en
lugar de oporse a Madrid, actúe submisamente aos seus mandatos e decida someter
todo o alumnado de 3º de Primaria a unha proba xeral individualizada que
conxuntamente coa prevista para 6º de Primaria son a antesala das reválidas,
requisito imprescindíbel para acceder ao título de ESO e bacharelato.
“Non hai ningunha razón que xustifique que un neno
de 8 anos teña que pasar a presión dunha proba sobre materia que non coñece e
que non vai servir absolutamente para nada, que non achega nada e que non lle
serve a ninguén”, sinalou Fernando Lacacci que denunciou o desprezo ás familias
e ao profesorado. Tamén a representante estudantil insistiu no rexeitamento á
LOMCE polas consecuencia que terá para o ensino público.
A
Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público n fixo público un manifesto que
recolle as razóns polas que se rexeitan
estas probas e as reválidas e que son as que seguen:
-
É unha aberración desde o
punto de vista pedagóxico someter o alumnado de 8 anos a unha presión
innecesaria, mediante unha proba que o vai avaliar baixo estándares
uniformizados, sen considerar a educación como un proceso no que hai que
avaliar e considerar as circunstancias persoais, socioeconómicas, capacidades e
actitudes do alumnado. Limítase a avaliar o ámbito lingüístico e matemático,
menosprezando a adquisición doutras competencias, destrezas e habilidades do
campo artístico, musical e físico e refusando o ensino da nosa historia e medio
natural imprescindíbeis para a formación integral do alumnado.
- Despreza a avaliación continua
e a opinión do equipo docente. Ninguén mellor que o titor ou titora ou o equipo
docente para coñecer as carencias, potencialidades, habilidades e capacidades
do alumnado e dos medios, recursos e apoios necesarios para mellorar a
aprendizaxe e o rendemento escolar.
- Subestima e desconfía do
traballo do profesorado que estará sometido e totalmente condicionado a
orientar o seu traballo docente a preparar o alumnado para a obtención da
mellor nota posíbel na avaliación final, marxinando outros aspectos educativos
fundamentais nesta etapa educativa.
- Responde á pretensión de
conformar rankings de centros, segundo os resultados destas avaliacións e sen
ter en conta as características do alumnado e os servizos cos que conta o
centro, co obxecto de ir configurando unha rede elitista de centros que contará
con máis medios e recursos.
- Pretende ir afirmando un
sistema educativo competitivo, clasista e segregador que vai excluíndo os
sectores máis desfavorecidos da educación e asentando unha estrutura curricular
ao servizo do neoliberalismo.
- Supón tamén un despropósito,
xa que os estudos de aprendizaxe que se pretenden avaliar corresponden aos tres
primeiros cursos de primaria e o alumnado que vai sufrir as probas só cursou
terceiro da LOMCE.
- A Consellaría de Educación
malgasta o diñeiro público, malia as múltiples carencias dos centros, e somete
o profesorado a unha sobrecarga de traballo coincidindo co final do curso.
Estas e outras moitas razóns son as que levan á
Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público a animar as familias a que o día
da realización da proba xeral de 3º de Primaria (27 e 28 de maio) non envíen os
fillos e fillas aos centros ou manifesten o seu rexeitamento.
Na rolda de prensa estiveron presentes representantes das organizacións que
integran a Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público. A Plataforma Galega en Defensa do Ensino
Público está integrada pola AS-PG, CIG-Ensino,
Comités, Liga Estudantil Galega,
Federación Provincial de ANPA de Lugo (FAPACEL), Federación de ANPA de
Compostela, Federación de ANPA da Costa da Morte, a Federación de ANPA de
Ferrolterra (FEANPAS), Movemento Dezao en Defensa do Ensino Público, Agir, Sindicato
de Estudantes, BNG, Galiza Nova e a Federación de ANPA de Ponteareas (FANPO).
Santiago de Compostela,
5 de maio de 2015