Santiago converteuse na mañá do sábado 28 de setembro no escenario dunha Marcha contra a LOMCE convocada pola Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público.Nesta nova mobilización participaron persoas chegadas de todo o país que fixeron ao redor de catro quilómetros a pé desde diferentes lugares da cidade para confluír finalmente na Praza de Pratería e reclamar que o Goberno retire a LOMCE porque é unha lei educativa “reaccionaria, españolizadora, privatizadora, clasista, antipedagóxica, antidemocrática, e confesional, que liquida a igualdade de oportunidades e expulsa do ensino os sectores sociais máis desfavorecidos da sociedade”.
Os lugares desde os que saíron os/as participantes das catro marchas ao
redor das dez e media da mañá foron a Ponte da Rocha, diante do CEIP Lamas de
Abade, Rúa Boisaca (preto do Polígono do Tambre) e diante da residencia Monte
do Gozo. Xa na Praza de Praterías representantes das distintas organizacións
que forman parte da Plataforma deron lectura ao manifesto.
Participaron na lectura os representantes das diferentes organizacións que participan na Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público.
MANIFESTO
DA PLATAFORMA
A
Plataforma Galega do Ensino Público continúa mobilizándose contra a
LOMCE para amosar o seu total rexeitamento a unha lei reaccionaria,
españolizadora, privatizadora, clasista, antipedagóxica, antidemocrática, e confesional, que liquida a igualdade de
oportunidades e expulsa do ensino os sectores
sociais máis desfavorecidos da
sociedade.
A LOMCE pretende trasladar ao ensino público un modelo neoliberal que
afonda nas diferenzas sociais, no canto de contribuír a que todas e todos
teñamos acceso en igualdade de condicións a unha educación pública de calidade. A LOMCE é recentralizadora
e españolizadora, facilítalle ao alumnado, se é necesario, a matriculación nun
centro privado, pagado por todos e todas nós, para evitar a súa escolarización
no noso idioma.
A LOMCE procura o máximo control dos contidos a través do Goberno central,
uniformiza mediante as reválidas e marxina aínda máis a nosa lingua. Impón un modelo lingüístico que elimina o ensino en
galego e invade as cativas competencias que temos, coa intención de afastar
totalmente o ensino da nosa realidade social, histórica, cultural e lingüística.
Medidas como estas non só van repercutir negativamente no ensino público,
senón que van fortalecer o ensino privado concertado que se verá favorecido coa
creación de centros de excelencia, mediante a
selección do alumnado. Blíndanse os concertos económicos cos centros
privados, mesmo con aqueles que segregan o alumnado por razón de sexo, malia
existir sentenzas que ditaminan a súa ilegalidade.
A LOMCE reforza a confesionalidade e impide o ensino laico. O anteproxecto
mantén o ensino da relixión no currículo escolar, contemplando unha materia
alternativa en Primaria e na ESO, que computarán no expediente académico,
converténdose así nun efecto chamada para que o alumnado se matricule en
Relixión. No Bacharelato, a materia de
Relixión ten a consideración de materia específica, isto é, está situada entre
as que o alumnado cursará un máximo de 3 e un mínimo de 2.
A LOMCE éprofundamente antidemocrático, que traslada o sistema de xestión
empresarial ao ensino. Elimina o Consello Escolar como órgano de goberno e
baléirao de todas as competencias. A dirección será elixida pola administración
e terá plenos poderes para tomar unilateralmente decisións de transcendental
importancia para os centros e para propor ou rexeitar o profesorado que sexa proposto pola administración.
Liquida a igualdade de oportunidades ao impor un sistema de continuas
barreiras selectivas para que só unha minoría acceda aos estudos
postobrigatorios e universitarios. É unha lei elitista, clasista e segregadora,
xa que estabelece reválidas para poder acceder á titulación correspondente en 4
de ESO e en Bacharelato. Impón un sistema máis selectivo mediante itinerarios que condena, prematuramente, o alumnado a optar a
titulacións diferentes no ensino obrigatorio, condicionando de maneira temperá o seu futuro académico e laboral.
A LOMCE pretende crear, mediante os programas de calidade e especialización
curricular, diferentes categorías de centros e atender, con máis recursos e
medios, aqueles que mellor resultados acaden, previa selección do alumnado, no
lugar de procurar que todos os centros conten cos recursos necesarios para que
todos e todas, con independencia da súa procedencia social ou xeográfica,
reciban unha formación de calidade.
A LOMCE desautoriza, desconfía e xerarquiza o profesorado. É profundamente
antipedagóxico, xa que a consecución da titulación do alumnado vai depender do
resultado azaroso dunha única proba ao rematar o ensino obrigatorio e
postobrigatorio. A isto hai que lle engadir a desvalorización da Formación
Profesional e o desvío do alumnado cara a unha FP Básica, que nin sequera
conduce á mínima titulación, baixo a escusa de favorecer a empregabilidade.
A LOMCE reflicte as posicións ideolóxicas máis extremas e reaccionarias do
PP. Un anteproxecto de lei ao servizo da patronal do ensino privado concertado
e da mercantilización da educación que confirma os actuais concertos educativos,
legaliza os centros que segregan alumnado por razón de sexo.
A LOMCE facilita a planificación escolar en función do ensino concertado,
reproduce un sistema xerárquico e empresarial
para o funcionamento dos centros, impide o acceso das clases populares á
educación e impón unha educación baseada na competitividade, na exclusión
social e na desigualdade, e non nun ensino equitativo, inclusivo e intregral,
cuxo obxectivo principal debe ser a formación de persoas críticas e
responsábeis.
Por
todos estes motivos porque significa un retroceso de décadas e porque elimina a
igualdade de oportunidades, volvendo a unha sociedade na que o valor das
persoas está en función do que posúen e na que o futuro depende de onde e en
que familia se nace, o ensino galego e a Plataforma
Galega para a Defensa do Ensino Público
esixe a retirada deste anteproxecto e un ensino público galego, laico e
democrático.